26.06.2009 - Životní styl

5 důvodů, proč jezdit na kole

Cyklistika je stále oblíbenější formou pohybu. Pořád váháte, jestli investovat do jízdního kola? Tady je pět důvodů, které by vám rozhodování mohly usnadnit.

1. Kvůli vašemu tělu


Jízda na kole má spoustu zdravotních přínosů:
- prospívá kardiovaskulárnímu systému
- zvětšuje tělesnou sílu
- zlepšuje rovnováhu a ohebnost
- zvětšuje výdrž a dodává energii
- spaluje kalorie

Cyklistiku mohou provozovat lidé všech věkových kategorií, včetně dětí a seniorů, kterým bolavé klouby nedovolí už tak namáhavý pohyb, jako je například běhání.

2. Kvůli vaší psychice


Jízda na kole významně snižuje hladinu stresu. Bez ohledu na to, zda jezdíte jen pro své vlastní potěšení, nebo za nějakým specifickým účelem, na kole se budete cítit uvolnění, plní energie a spokojení. Tím zároveň prospíváte i svému tělu, protože minimalizujete škodlivý dopad stresu.

3. Kvůli ostatním


Jízda na kole je dobrá i pro vaše okolí. Jste schopni se přepravit bez toho, abyste cesty zatěžovali dalším autem. Negenerujete žádný hluk ani zplodiny. Nepotřebujete k jeho provozu žádný benzín ani olej. Materiál potřebný k výrobě jednoho auta by vystačil přibližně na sto bicyklů. A jako bonus můžete mnohem lépe interagovat se svým okolím.

4. Kvůli pohodlí


Při cyklistice je spousta věcí mnohem jednodušších. Nemusíte se zabývat parkovacími místy a jejich případným nedostatkem. Netrápí vás dopravní zácpy. I když na delší výlety jsou lepší auta, objevíte spoustu zajímavých míst v okolí svého domova a hustém provozu budete mít nepopiratelnou výhodu.

5. Kvůli penězům


Za kilometr jízdy autem zaplatíte přibližně tři až pět korun za kilometr v závislosti na typu vozidla. To jsou však jen přibližné náklady na benzín, do kterých není započítáno pojištění, opotřebení auta a podobně. S těmito faktory se celkové náklady vyšplhají mnohem výš. Pokud jezdíte každý den do práce například deset kilometrů, za týden jízdou na kole ušetříte tři sta až pět set korun za týden, tedy dvanáct set až dva tisíce za měsíc.
Autor: - Martin Sýkora -

Přečtěte si také:
Core trénink ? proč je důležitý a tipy na cvičení středu těla (24.02.2017)
Posilování doma ? poctivě a hlavně vytrvat (26.01.2017)
Rady a tipy pro sexy břišáky! (25.11.2016)
Jak zpevnit ochablé břišní svaly (24.11.2016)
Proč je lepší cvičit doma?! (26.10.2016)
Jak se donutit se svým tělem něco dělat?! (11.10.2016)
Plavání a jeho blahodárný účinek na zdraví (17.08.2016)
Nejlepší cviky na stehna (11.08.2016)
Nejčastější chyby při cvičení s vlastní váhou (08.08.2016)
Motivační důvody proč začít běhat (18.06.2016)
Které sporty jsou pro ženy nejvhodnější? (06.05.2016)
Posilování břišních svalů ? co děláte špatně? (06.04.2016)
Otestujte si svou fyzičku ? Jak jste na tom? (05.04.2016)
Unikátní a revoluční přístroj Vacushape (02.04.2016)
Jak vybudovat svalovou hmotu (31.03.2016)
14 zdravých potravin, které podpoří hubnutí a růst svalové hmoty + bonusový recept (30.03.2016)
Cvičení, které vás bude bavit (25.03.2016)
Speciálně pro ženy: Mýty o posilování (30.06.2009)
Získejte štíhlý pas! (09.06.2009)
4 signály, že máte špatného trenéra (04.06.2009)
Začněte posilovat: Tipy pro začátečníky (07.05.2009)
Cvičení, které zvýší vaši ohebnost (07.05.2009)
Získejte ploché břicho (20.03.2009)
Cviky pro posílení hrudníku (04.03.2009)
10 nejčastějších výmluv, proč nemůžete cvičit (23.02.2009)
Vybudujte si tělo, které chcete (12.02.2009)
Překvapivé triky pro ploché břicho (02.01.2009)
10 nejlepších tipů pro vybudování svalů (12.11.2008)
5 fitness zásad, které musíte znát (27.10.2008)
 
Diskuse ke článku (počet reakcí: 0)