Menu
Úvod  ›   › 

6 vět, které v práci nikdy neříkejte

Chcete si definitivně zničit svou profesionální pověst, vytočit svého šéfa a být první na řadě, až se budou rozdávat výpovědi? Potom do svého pracovního slovníku zařeďte následující věty.

1. "Rozhodně si žádný další pracovní úkol už vzít nemůžu. Už teď jsem přetížený."

Je klidně možné, že se cítíte vytížení na sto padesát procent, ale vždy byste měli mít na paměti, že profesionál problémy řeší a nedramatizuje. Místo toho, abyste před svým šéfem fňukali, jak jste zavaleni prací a o pracovních restech se vám i zdá, klidně a věcně mu vyjmenujte věci, na kterých právě teď děláte. Zdůrazněte, že byste mu rádi vyšli vstříc a proto ho požádejte o to, aby sám stanovil priority a určil pořadí, v němž se máte daným úkolům věnovat. Buďte ujištěni, že to bude znít mnohem lépe, než striktní odmítnutí s tím, že jste už teď přetížení.

2. "Karel je neschopný idiot."

Ano, je možné, že skutečně je - a je také možné, že se jednoho dne stane vaším šéfem, nebo že je kamarádem aktuálního šéfa. Pomlouvání kolegů působí vždy značně zoufale a neprofesionálně a k tomuto způsobu komunikace byste se nikdy neměli snížit, pokud nechcete svou kariéru zcela pohřbít. Pokud máte výhrady k jejich pracovním výkonům, řešte své připomínky přímo s nimi a jakékoli výhrady mimo pracovní oblast raději spolkněte.

3. "To není fair!"

Nemusí se vám to líbit, může vás to rozčilovat, nicméně skutečnost je taková, že v bussines světě se ne vždy hraje fair a tento argument byste nikdy neměli vyřknout nahlas. Pokud se vám praktiky vašeho zaměstnavatele nelíbí, můžete kdykoli odejít, ale nikdo na světě nesyší rád výhrady k etičnosti svého jednání a buďte ujištěni, že váš šéf nebude výjimkou.

4. "V mém předchozím zaměstnání jsme to dělali jinak."

Na tuto větu se dá odpovědět jen jediné; a totiž, že nejste na svém bývalém zaměstnání a pokud se vám to nelíbí, nic vám nebrání v tom, abyste se do něj vrátili zpátky. Nikdo nemá rád arogantní projevy lidí, kteří se tváří, jako kdyby vždy všechno věděli lépe než ostatní. A veřejné srovnávání vašeho současného a bývalého majitele je už úplně "mimo mísu." Podobné poznámky raději příště spolkněte a neverbalizujte je.

5. "Ve tři to máš na stole." (Když víte, že nemáte šanci to stihnout.)

Když slibujete termíny odevzdání, uvědomte si, že deadline nemáte jen vy, ale i vaši kolegové i šéf a vaše pozdě odevzdaná práve jim je narušuje. Výjimečně se nesplnění slíbeného termínu dá respektovat, ale pokud podobnou věc provedete svým spolupracovníkům několikrát po sobě, skutečně nemůžete počítat s tím, že by vaše oblíbenost stoupala.

6. "To mě nebaví/nezajímá."

To je naprosto zbytečná informace, kterou si za každých okolností nechte pro sebe. Pokud vás vaše práce nebaví, buď ji změňte, nebo udělejte takové změny, aby vás zase začala bavit. Jestliže podobnou větu vypustíte z úst, koledujete si o to, aby si na ni při dalším propouštění váš nadřízený vzpomněl a zařídil se podle toho.

Ohodnoťte tento článek:
Hodnocení: 3/5 (5 hlasů)
Přečtěte si také:
Co dělat, když vás šéf šikanuje
10 způsobů, jak ušetřit čas
Flirtujte v práci, povýší vás!
5 kroků pro život na volné noze
Jak se vyhnout konfliktům s kolegy