16.12.2016 - Životní styl

Jak nepřibrat o svátcích?

A je to zase tady - svátky. A s tím jsou spojené i rodinné obědy a večeře, cukroví a sladkosti - no prostě neskutečné přejídání. Ne jeden člověk se vrací po Vánocích do práce a do školy o 5kg těžší.

Chceš, aby letos tomu bylo jinak? Přijde ti, že si takové tloustnutí nemůžeš dovolit a ráda by sis svou postavu udržela? Mám pro tebe pár rad a tipů, jak tolik nemlsat a nepřejídat se.

1) Co oči nevidí, to nesnědí! Straší vám na stole v obývacím pokoji neustále talířek plný cukroví? To pak pozobáváš u televize a ani se nenaděješ a talířek je prázdný. Navíc tě to neustále láká a říká ti to "sněz mě"! Raději to přikryj nebo odnes - pro dobro všech.

2) Jedno zhřešení za den! Dovol si malou ochutnávku denně. Pokud víš, že odpoledne jdete k babičce, kde budeš hodně jíst, nepřejídej se už doma. Ráno máš povoleno něco sladkého, protože potřebuješ energii na celý den a během dne to ještě vysportuješ. Ne aby tě však napadlo se ládovat v noci... nebo hůř po celý den. Nedovol zbytečně, aby ses přejedla a cítila se pak těžce - to je zbytečné! Také do sebe neláduj oplatky a čokoládu. Proč? Vždyť máte cukroví, tak nepotřebuješ další sladké do žaludku.

3) Vyber si to nejlepší! Jsi na návštěvě a nechceš urazit, když ti stále něco nabízej? Budeš si muset umět vybírat. Zvol něco malého, nejméně sladkého a tučného. Vyhledávej to nejmenší zlo.

4) Dávej si pozor na alkohol! Jedna sklenička sem, druhá sklenička tam... Víš, jak je alkohol kalorický? Prakticky nejméně kalorií najdeš v bílém víně. Takových pouhých 40ml vaječného likéru má 500kJ! Řekni rodině, že letos jsi abstinentka a to by měli ocenit, protože pití není zdravé.

5) Pozor na pečení! Při pečení člověk neustále ochutnává a zkouší... co takhle letos zkusit zdravější cukroví? Internet je plný nápadů, jak udělat sladké zdravějším.

6) Trestej se! Pokaždé když zhřešíš, bude tě to stát o 10 minut déle na rotopedu (například).

7) Piš si za den, co sníš! Když uvidíš na papíře vše, co si za ten den snědla, lépe se tak zorientuješ v tom, co si ještě můžeš dovolit a jak moc bys měla být v pohybu, abys nezlenivěla a nenakynula.

8) Najez se dostatečně na snídani a oběd! Jestliže tvá dvě největší jídla dne budou vydatná a zdravá, nebudeš mít potom takovou chuť na blbosti.

9) Zaměstnej se! Když budeš mít plné ruce práce, budeš méně mlsat. Tohle období můžeš využít k velkému svátečnímu úklidu. Takové ležení u televize u pohádek by tě jen svádělo k jezení nezdravého.

10) Rozdávej! Máte doma 20 druhů cukroví a ještě další jste dostali od babiček? Podaruj občerstvení návštěvám. Nabízej a buď pohostinná. Aspoň zbyde méně pro tebe.

Člověk si často říká, že jeden takový malý košíček nemůže přece tolik uškodit. Jenže ono to většinou nezůstává u jednoho malého košíčku, ale přijdou další a další a další... No pak je z toho přežíračka a to není dobré. Mysli na to, jak provinile se budeš cítit.
Autor: - -

 
Diskuse ke článku (počet reakcí: 0)
 
 
Vyhledávání
Partneři

 
http://www.businessinstitut.cz/ - Prestižní studium MBA - Business Institut
http://www.cambschool.cz/ - MBA studium na Cambridge Business School
http://www.esbm.cz/ - - Moderní online studium MBA a LLM (Praha, Brno, Ostrava)
Poradíme vám, jak získat výhodnou nebankovní půjčku ihned na účet.