10.03.2009 - Životní styl

Jednoduché dietní strategie

Bojujete s váhou a stále se vám nedaří dosáhnout vytouženého výsledku? Zkuste si osvojit následující jednoduché strategie, které vám v hubnutí pomohou.

Abyste zhubli, nemusíte doživotně držet hladovku, či dennodenně uběhnout patnáct kilometrů. Stačí několik změn životního stylu a přebytečná kila se rozplynou jednou provždy.

- Snažte se do svého denního programu zařadit co největší množství tělesných aktivit. Na kratší vzdálenosti se dopravujte raději pěšky než autem. Při nakupování v supermarketu neparkujte s autem přímo před vchodem ale raději na okraji parkoviště, abyste museli udělat několik kroků navíc. Využijte každé příležitosti k pohybu; pořiďte si psa, kterého budete venčit, sportujte se svými dětmi. Není třeba čas na generální úklid vašeho domu nebo na vymalování stěn?

- Zvyšte svůj příjem kyslíku prováděním dechových cvičení. Pohodlně se posaďte, zavřete oči a nechte svůj dech volně plynout. Soustřeďte se na pomalý nádech i výdech. Tak uvolníte postupně všechny svaly. Váš výdech by měl být o něco delší než nádech. Pokud budete dechová cvičení provádět několikrát denně, zrychlí se váš metabolismus.

- Jezte víc ovoce a zeleniny. Vaše tělo je naprogramované k efektivnímu zpracovávání a využívání ovoce a zeleniny, s polotovary, rafinovaným cukrem a dalšími produkty typu fast food si naopak nedokáže poradit. Místo sladkostí proto raději sáhněte po jablku nebo hroznovém vínu.

- Pijte víc vody. Voda pomáhá vyplavovat z vašeho těla toxiny, zatímco pitím sladkých limonád a kávy toxiny do těla naopak dodáváte. Vyzkoušejte jednoduchý experiment; tři dny pijte při sebemenším pocitu žízně pouze vodu. Po třech dnech se budete cítit nabití energií, méně unavení a pravděpodobně budete mít také menší hlad.

- Dopřejte si dostatek spánku. Studie prokázaly, že pokud nemáme dostatek spánku, tělo na to reaguje touhou po cukru a zkonzumujete větší množství jídla.

- Jezte pouze, když máte hlad. Spousta lidí jí téměř nevědomky. Jídlem mohou kompenzovat svůj stres, frustraci, či starosti. Typickou je i situace, kdy se najíme jen proto, že je právě poledne a to i přesto, že nemáme ještě hlad. Předtím, než si vezmete něco k jídlu, měli byste si vždy odpovědět na otázku, zda máte skutečně hlad.

- Stejné pravidlo platí i pro různé svačinky a zákusky. Možná na ně ve skutečnosti nemáte ani chuť, jen jste zvyklí si dát přes den "něco malého."

- Nehladovíte. Vaše tělo je perfektně naprogramované, aby dokázalo udržovat rovnováhu mezi živinami, zdravím a pohybem. Drastickou dietou nebo hladovkou tuto rovnováhu porušíte. Váš metabolismus se zpomalí, touha po tučném jídle vzroste. Místo hladovění byste se spíše měli snažit vrátit vašemu tělu ztracenou rovnováhu a opět ho naučit hospodařit efektivně s množstvím živin, které mu dodáváte.
Autor: - Tereza Štěpničková -

 
Diskuse ke článku (počet reakcí: 0)
 
 
Vyhledávání
Partneři

 
http://www.businessinstitut.cz/ - Prestižní studium MBA - Business Institut
http://www.cambschool.cz/ - MBA studium na Cambridge Business School
http://www.esbm.cz/ - - Moderní online studium MBA a LLM (Praha, Brno, Ostrava)
Poradíme vám, jak získat výhodnou nebankovní půjčku ihned na účet.