10.04.2009 - Životní styl

Nejlepší potraviny pro dlouhé vlasy

Toužíte po nádherné sexy hřívě? Podpořte svou snahu jídelníčkem, který vám pomůže získat vlasy, jaké jste vždy chtěla.

Dlouhé, zdravé a krásné vlasy může mít v postatě téměř každý a možná vás od nich dělí právě jen správně sestavený jídelníček. Vhodně zvolené potraviny totiž mohou pomoci vlasům v růstu a stejně tak představují účinnou prevenci před poškozením a problémy, které se k nim mohou vázat. Následující položky by se ve vašem jídelníčku rozhodně měly pravidelně objevovat, jestliže chcete oslňovat dokonalými vlasy:

Proteiny


Proteiny jsou důležitým stavebním kamenem celkového zdraví včetně vašich vlasů. Dodávají organismu energii a podporují buněčnou regeneraci. Právě proto jsou tak důležité pro celkové zdraví vlasů a jejich sílu. Jejich vynikajícím zdrojem jsou ryby, zelenina, drůbeží maso a vejce.

Omega- 3 mastné kyseliny


Pro zdravou pokožku jsou naprosto klíčové potraviny obsahující omega-3 mastné kyseliny. Zdravá pokožka znamená i zdravou pokožku hlavy a tedy i zdravější vlasy. Omega-3 mastné kyseliny najdete především v rybách (mimořádně bohatý je na ně losos), nebo třeba vlašských ořeších.

Zinek


Zinek je uznávaným antioxidantem, který má navíc skvělý vliv na zdraví vlasů. Vysoký obsah zinku mají vlašské ořechy či mandle. Najdete jej i v zelenině, ústřicích, dýních nebo mléku.

B vitamíny


Že jsou pro organismus potřebné a zdravé vitamíny ví každý, ale pro dokonalé vlasy jsou nezbytné zvláště vitamíny skupiny B. Udržují je zdravé a působí i jako prevence proti jejich poškození. Zařaďte proto do svého jídelníčku vejce, celozrnné pečivo, cereálie a ryby.

Ostatní složky jídelníčku


Zdravým vlasům a pokožce hlavy prospěje také vápník, vitamín A a železo. Váš jídelníček by měl obsahovat co nejvíc listové zeleniny, mrkev, brokolici a další pestré kombinace zeleniny.

Zdravé vlasy jsou nemyslitelné bez kvalitního pitného režimu. Uvědomte si, že celou jednu čtvrtinu váhy vlasů tvoří voda. Voda činí vlasy poddajné, pružné a měkké, proto byste jim měli dodávat dostatek tekutin. Nečekejte na pocit žízně, ten se dostavuje, až v okamžiku, kdy sliznice začínají vysychat a ztráta tekutin je už značná. Snažte se pít pravidelně a dostatečně, potom budou vaše vlasy hedvábné a lesklé. Předejdete tak i jejich zbytečnému lámání.
Autor: - Eva Samková -

 
Diskuse ke článku (počet reakcí: 1)
04.02. 08:26 Jana Malá | pěkný článek
Děkuji moc za informace ve článku. Mě hodně na vlasy pomohla
 
 
Vyhledávání
Partneři

 
http://www.businessinstitut.cz/ - Prestižní studium MBA - Business Institut
http://www.cambschool.cz/ - MBA studium na Cambridge Business School
http://www.esbm.cz/ - - Moderní online studium MBA a LLM (Praha, Brno, Ostrava)
Poradíme vám, jak získat výhodnou nebankovní půjčku ihned na účet.