Menu
Úvod  › 

10 způsobů, jak ušetřit čas

Potýkáte se neustále s nedostatkem času, nic nestíháte? Využijte čas, který trávíte v dopravních prostředcích, jako první řešte nepříjemné úkoly a ukliďte si pracovní stůl. Následujících deset tipů vám efektivně ušetří čas.

Jen málokdo si může dovolit říct, že má času dostatek a nemusí s ním vůbec šetřit. Průzkumy ukazují, že většina lidí si stěžuje na nedostatek času i na tlak, který s sebou stres z nedostatku času a pocitu nestíhání nese. Na druhou stranu se ukazuje, naprostá většina lidí neumí s časem hospodařit a má zbytečné prostoje. Nepatříte mezi ně náhodou i vy? Nabízíme vám 10 tipů, jak ušetřit čas:

1. Vyplňte prostoje: Čekáte ve frontě v kantýně, nebo na telefonu, až to druhá strana zvedne? Využijte každou sekundu a mezitím si přečtěte maily, nebo odpovídejte na textové zprávy. I když vám to může připadat jako detail, právě tohle jsou velmi nenasytní požírači času.

2. Zautomatizujte si placení měsíčních účtů: V době internetového bankovnictví je skutečně zbytečné platit každý měsíc znovu a znovu své pravidelné účty. Zadejte si pravidelný příkaz k platbě a ušetřete tak každý měsíc několik desítek minut, kdy sami sebe přesvědčujete, že platbu nesmíte zapomenout poslat.

3. Využijte dojíždění: V dopravních prostředcích strávíme každý měsíc hodiny času a není jediný důvod, proč je nevyužít i ke smysluplnějším věcem. Čtěte knihy, piště maily, vyřizujte telefonáty, prostě cokoli vás napadne.

4. To nejhorší nejdřív: Neodkládejte nepříjemné úkoly, naopak právě ony by měly být těmi prvními, které budete řešit. Nepříjemné nevyřešené úkoly vás okrádají o energii i čas, který věnujete myšlenkám na ně. Pokud se jejich řešení budete věnovat hned na začátku dne, ušetříte si tak množství energie.

5. Naučte se klávesové zkratky: Používání myši váš může při řadě úkonů zbytečně zdržovat a mnohem rychlejší jsou klávesové zkratky. Pro ty úkony, které neustále opakujete, se naučte klávesové zkratky.

6. Soustřeďte se na tři úkoly: Pokud chcete zefektivnit své pracovní výkony, odborníci doporučují soustředit se na tři úkoly denně. Ty by měly být vaší prioritou a měly byste jim věnovat svůj čas. Tak budete pracovat efektivněji, než když svou pozornost budete štěpit mezi větší množství úkolů.

7. Telefonujte: Telefonování je často mnohem rychlejší než psaní mailů. Místo mailování se tedy naučte telefonovat.

8. Rozdělte si aktivity: Rozdělte si den na úseky zasvěcené jednotlivým aktivitám. Například určitý čas věnujte pouze vyřizování mailů, další časový úsek bude zase vyhrazen telefonování a tak dále. Budete pracovat mnohem efektivněji, pokud se bude v dané časové období věnovat pouze jedné činnosti a nebudete se rozptylovat jinou.

9. Omezte mail: Emailová schránka je obrovským a nedoceněným požíračem času. Kontrolujte příchozí maily maximálně třikrát denně a dejte si maximální časový limit, kterým budete jejich vyřizování věnovat.

10. Ukliďte si pracovní stůl: Ačkoli vám to může připadat jako nepodstatný detail, neuklizený stůl vás obírá každý den zbytečně o čas. Chaos, nepořádek a neustálé hledání věcí vás rozptyluje, odvádí od rozdělané práce a bere vám energii.!

Ohodnoťte tento článek:
Hodnocení: 2.71/5 (7 hlasů)
Přečtěte si také:
10 tipů, jak na hlučné kolegy
Proč jsou ženy lepší šéfové
Jak vydělat peníze na internetu
Jak vás zabije kancelářská práce
Co dělat, když vás šéf šikanuje