Menu
Úvod  › 

7 tipů, jak ušetřit při nákupech

Strašák finanční krize je všudypřítomný a většina lidí se snaží ušetřit, kde se dá. Než si začnete utahovat opasek a přemýšlet, jak se vám bude bydlet pod nejbližším mostem, začněte šetřit na nenápadnějších položkách. Poradíme vám, jak ucpat díry, kterými vám utíkají peníze při nakupování.

Jednou z nejúčinnějších a zároveň nejjednodušších metod, jak můžete ušetřit velké částky, je prokouknutí marketingových strategií supermarketů, které se zákazníky snaží donutit, aby nakupovali a tedy i utráceli co nejvíc. Pokud se je naučíte dekódovat a ignorovat, budete překvapeni, kolik do vašeho rozpočtu za měsíc přibude peněz.

Zavřete oči

Samozřejmě tím nemáme na mysli, abyste se mezi regály supermarketu proháněli se zavázanýma očima, nicméně byste se měli snažit vidět jen to, co jste skutečně přijeli nakoupit. Supermarkety moc dobře ví, proč stále častěji umisťují do svého interiéru velkoplošné obrazovky, na kterých běží reklamy, či stojany s letáky. Cílem je otupit vaši pozornost a navíc dosáhnout toho, abyste se v supermarketu zdrželi co nejdéle. Čím delší dobu totiž v obchodu strávíte, tím víc toho nakoupíte.

Zrádné skupiny

Dávejte si pozor na zboží sdružené do "tématických" skupin. Například potraviny typické pro návštěvy a mejdany, jako jsou chipsy, slané tyčinky, krekry a podobně, jsou často umístěné vedle alkoholu. Když už kupujete "flašku", přijde vám logické sáhnout i po několika sáčcích s chipsy a slanými buráky, ačkoli jste jejich koupi původně vůbec neměli v úmyslu.

Ochutnávky

Samozřejmě, že ochutnávku nového druhu sýra, likéru, jogurtu, či klobásy neplatíte. Hosteska se na vás snaživě usmívá a zatímco do sebe cpete malé čtverečky nové nepřekonatelné bagety, vykládá vám, jak váš život s normálním pečivem nemá smysl. Ve výsledku se potom cítíte zavázáni a koupíte si nabízený produkt. Jenže jeho cena obvykle značně převyšuje cenu srovnatelných výrobků.

Stěhování potravin

Supermarkety neustále přeskupují umístění regálů se základními potravinami a jejich poloha se stále mění. Takže v honbě za moukou či sýrem a dalšími základními položkami nákupu zavítáte i do míst, kam běžně nechodíte. Je potom mnohem větší šance, že vám do očí padnou i věci, které jste původně nechtěli koupit.

Dětská lákadla

Nejdražší potraviny cílené na děti (samozřejmě jsou to především sladkosti) nejsou umístěné ve výšce vašich očí, ale ve výšce očí vašeho potomka. Kdo by dokázal odolat žadonícímu/křičícímu dítěti, které se dožaduje koupi potraviny, jejíž obal ho zaujal. Bohužel právě za takové zboží zaplatíte znatelně víc.

Stěžejní body

I kdybyste celým supermarketem prosvištěli závodní rychlostí, na konci uličky vždy musíte zpomalit, protože s vozíkem měníte směr. A právě na konec uliček se umisťují "výhodné koupě" označené obrovskými reklamami, abyste je náhodou nemohli přehlédnout. Je lhostejné, jestli jde skutečně o zlevněné zboží, nebo je jeho ceny stejná či dokonce vyšší, existuje totiž velká pravděpodobnost, že ho i tak koupíte.

Výška očí

Již klasickým marketingovým tahem je umístění nejdražších produktů ve výšce vašich očí. Podle výzkumů totiž naprostá většina zákazníků sáhne právě po nich, a to i přesto, že u země nebo ve vrchních policích byste našli ten samý produkt za mnohem nižší cenu.

Ohodnoťte tento článek:
Hodnocení: 3.5/5 (2 hlasy)

Související články