8 věcí, které noví zaměstnanci nikdy nesmí udělat
Stěžujete si na nového šéfa, stěžujete si na starého šéfa, dopřáváte si dlouhé obědy, nebo vyprávíte neslušné vtipy? Následujících osm věcí vám nikdo v novém zaměstnání neodpustí.
1. Žebrání o dovolenou v prvních týdnech
Pokud budete u svého nového zaměstnavatele hned v prvních týdnech poté, co nastoupíte do práce, škemrat o dovolenou, jediné, čeho se dočkáte, bude zdvižené obočí. Předpokládá se, že si svůj volný čas dokážete zorganizovat tak, aby vám nezasahoval do pracovního života. Rozhodně alespoň v prvních dnech, které strávíte v nové práci, doporučující odborníci, které oslovilo U.S. News.
2. Stížnosti na nového šéfa
Zcela upřímně byste si na svého šéfa v zaměstnání neměli stěžovat nikdy, protože nemůžete vyloučit, že se mu to donese. Nicméně zcela neakceptovatelné a zoufale nestrategické jsou stížnosti na šéfa v nové práci. Když si pustíte ústa na špacír před zbrusu novými kolegy, dopouštíte se nepřiměřeného hazardu, protože jste zatím nestihli poznat sociální vazby na pracovišti a tudíž nemůžete vědět, kdo patří mezi jeho oblíbence, kamarády a případné donašeče.
3. Stížnosti na starého šéfa
Možná máte pocit, že už nemáte co ztratit, když už tam nepracujete, a můžete se konečně svému bývalému šéfovi patřičně pomstít. Jenže zatímco na něj budete před svým novým šéfem házet špínu, bude si představovat, jak asi budete mluvit o něm, až vás jednou vyhodí.
4. Dlouhé obědy
Dopřávat si dlouhé obědy před tím, než jste se seznámili s firemní kulturou, je značný risk. V některých zaměstnáních s flexibilní pracovní dobou jsou delčí obědy respektovány, zatímco v jiných se dlouhá obědová pauza považuje za velmi neprofesionální. Dejte si dostatečně dlouhý čas na to, abyste zjistili, jak je to ve vašem novém zaměstnání.
5. Nepřiměřené náklady
Nic nesrazí vaši reputaci do větší hloubky, než váš požadavek na ubytování v pětihvězdičkovém hotelu v průběhu služební cesty, nebo pokus o proplácení taxíků z nočních tahů. Můžete mít sebetolerantnějšího zaměstnavatele, jakmile získá dojem, že se jeho firmu snažíte co nejvíc využít, vaše pracovní image dostane značné trhliny.
6. Košilaté vtipy
Pokud chcete svou profesní pověst hodně poškodit, vykládejte v novém zaměstnání co nejvíc neslušných vtipů. Dvojsmyslné poznámky, sprosté vtipy a podobné verbální projevy si vaši noví kolegové zapamatují rozhodně spolehlivěji než vaše odborné znalosti a schopnosti.
7. Sociální sítě
Jestliže si v zaměstnání zapínáte Facebook nebo jiné sociální sítě, raději si začněte hledat další nové zaměstnání. Uvědomte si, že v nové práci byste se měli snažit působit co nejprofesionálnějším a nejvýkonnějším dojmem - a to se s "likováním" statusů vašich přátel příliš neshoduje.
8. Házení se marod
Prvních pár týdnů v novém zaměstnání se pokuste překonat všechny zdravotní neduhy a nesnáze, s nimiž se aktuálně potýkáte. Jestliže se ihned po nástupu hodíte marod, abyste si mohli doma vychutnat lehkou rýmičku, jen těžko se budete pověsti flákače a hypochondra zbavovat.
Související články
- 8 překvapivých míst, kde najdete bacily
- 8 vět, které nikdy nesmíte říct šéfovi
- 8 důvodů, proč pořád kašlete
- 18 věcí, které vaše kamarádka nemusí vědět
- 8 nejlepších zaměstnání pro líné lidi
- 8 důvodů, proč více chodit
- 8 věcí, které všichni dělají (ale nikdo je nepřizná)
- 8 důkazů, že máte krizi středního věku
- 8 signálů, že se neumíte hádat
- 8 věcí, o kterých byste měla říct svému gynekologovi
- 8 druhů přátel, které nutně potřebujete
- 8 věcí, které noví zaměstnanci nikdy nesmí udělat
- 8 věcí, které nesmíte dělat, když vás bolí bedra
- 8 věcí, které byste měla vědět o depilaci voskem
- 8 problémů se zrakem, které byste neměli ignorovat