Menu
Úvod  › 

9 způsobů, jak získat šéfa na svou stranu

Ať už jsou vztahy mezi vámi napjaté nebo bez problémů, zvýšení šéfovy náklonnosti nikdy nemůže škodit. Tady je devět způsobů, které zařídí, že si vás šéf bude skutečně vážit.

1. Odpusťte si zbytečné otázky

Vžijte se do role svého nadřízeného: denně po něm spousta lidí něco chce a musí odpovídat na stovky otázek. Mnoho z nich je přitom úplně zbytečných a jeho podřízení by si na ně klidně mohli odpovědět sami, kdyby vyvinuli alespoň základní aktivitu. Skutečně se chcete zařadit k těm, kteří ho otravují s každou hloupostí?

Samozřejmě, že je pohodlnější mít od něj potvrzený každý detail a zbavit se tak zodpovědnosti, ale jeho sympatie tím zcela určitě nezískáte. Než se budete ptát v pořadí už na dvacátou věc, raději se zamyslete, jestli odpověď na svou otázku vlastně sami neznáte. Budete působit mnohem samostatněji a schopněji.

2. Zaměřte se na řešení

Místo toho, abyste před ním fňukali, jak to máte těžké a překládali mu neustále nějaké problémy, raději přijďte rovnou s řešením. Možná zjistíte, že největší problém byl v tom, že jste se odmítli byť i na pár minut zamyslet na tím, jak ho vyřešit.

3. Omluvte se

Věřte tomu, že nikdo na světě nemá rád lidi, kteří nedokáží nést zodpovědnost za své chyby, vystupují jako neomylní supermani a neznají omluvu. Schopnost omluvit se patří mezi základní dovednosti zralého dospělého člověka. Pokud přiznáte, že jste něco zkazili a zároveň nabídnete řešení (i kdyby to mělo být jen prohlášení, že si na to dáte příště pozor), zapůsobíte mnohem lépe, než když budete svalovat chyby na ostatní, nebo se tvářit, že ani neexistují.

4. Pozor na emoce

Jste naštvaní a nehodláte to dát svému nadřízenému zadarmo, takže mu napíšete podrážděný mail? Právě jste ztratili spoustu profesních bodů. S emocemi v zaměstnání velmi šetřete a snažte se vystupovat klidně a konstruktivně. Před odesláním mailu počkejte raději půl hodiny až se uklidníte, pak si jej znovu přečtěte a kriticky zhodnoťte, jestli je skutečně nutné odesílat jej v tomto znění.

5. Buďte vstřícní

Samozřejmě po vás nikdo nechce, abyste se sebou nechali vláčet a dělali práci za ostatní. Pokud ale na polovinu požadavků a úkolů odpovíte, že to není vaše věc, či že to nemáte v popisu práce, koledujete si o velké problémy. Buďte vstřícní a občas udělejte i to, co se k vaší náplni práce nevztahuje. Místo toho, abyste byli naštvaní, zkuste tyto úkoly vnímat jako šanci naučit se něco nového a rozšířit si obzor.

6. Neútočte na jeho inteligenci

Můžete si o něm klidně myslet, že je slabomyslný, ale nikdy mu to nesmíte dát najevo. Pokud jste měli v úterý firemní večírek, na kterém jste řádili jako černá ruka do pěti do rána, a ve středu ráno mu napíšete zprávu, že jste strašně nemocní a nemůžete přijít do práce, nemůžete očekávat, že vám uvěří. Kromě toho, že si vás zařadí do skupiny lhářů, ještě bude naštvaný, že z něj děláte blba.

7. Požádejte o zpětnou vazbu

Váš nadřízený zcela jistě ocení, pokud jej požádáte o zpětnou vazbu. Bude to vnímat jako projev zájmu o práci a snahu zlepšit se. Dáte mu tak najevo, že jeho názor je pro vás důležitý a že chcete být co nejlepší. Pro vaši kariéru to bude navíc mnohem užitečnější než čekat na kritiku.

8. Přestaňte si stěžovat

Uznejte sami; vy snad máte rádi lidi, kteří si neustále na něco stěžují, a jsou pořád nespokojení? Nemusíte chodit s reklamním úsměvem každý den celý rok, ale pokud neustále lamentujete, přímo si říkáte o to, aby vám někdo brzo nabídl, ať tedy jdete za lepším.

9. Buďte aktivní

Aktivních lidí s nápady si všimnete mnohem víc než nenápadných myšek, které jsou rády, že jsou rády. Nebojte si přijít s nápady na vylepšení, novými projekty a podobně. Nebude to považováno za podlézavost ale za aktivitu, snahu a odvahu. I když se vaše návrhy neujmou, váš šéf si vás bude pamatovat jako aktivního snaživého člověka, na kterého je spolehnutí. A to se vždy hodí.

Ohodnoťte tento článek:
Hodnocení: 5/5 (1 hlas)

Související články