Flirtujte v práci, povýší vás!
Připadá vám hloupé využívat v práci svých vnadů a flirtovat se svými kolegy? Chyba! Čím více budete v práci flirtovat, tím větší máte naději, že se dočkáte povýšení.
Vědci konečně rozlouskli otázku, zda je vhodné v práci flirtovat, nebo byste raději měli zůstávat chladnými profesionály. Podle výsledků studie, provedené na univerzitě v Kalifornii, se ženám mnohem více vyplatí, pokud na pracovišti se svými kolegy flirtují. Jsou potom vnímány jako sebevědomější, schopnější a mají větší naději na povýšení než šedé myšky, které proplouvají zaměstnaneckými vodami nenápadně a vsázejí pouze na své profesní schopnosti. Na druhou stranu se ukázalo, že pokud se o to samé chování pokusí muži, jsou vnímáni sexisticky a navíc jsou v zaměstnání méně spokojeni než kolegové, kteří striktně zachovávají profesionální přístup.
Vědci dokázali, že pokud ženy v práci lehce flirtují, okolí je považuje za mnohem sebevědomější a mají výrazně lepší vyjednávací pozici než jejich chladné kolegyně. Kupodivu, oproti původním předpokladům, není flirtování v práci považováno za slabost nebo známku profesního selhání, ale za projev síly a ženského šarmu.
Pro to, aby vědci zjistili, jak v zaměstnání působí flirtující ženy oproti flirtujícím mužům, oslovili stovku heterosexuálních osob, u kterých zjišťovali, zda v práci flirtují a s jakým výsledkem. Zjistili, že ženy se svými kolegy laškovaly mnohem častěji než muži a dosahují při flirtování v práci také mnohem lepší výsledků. To znamená, že dokáží lépe než muži rozpoznat, na koho se jim vyplatí být milé, kdy a koho nechat nahlédnout do výstřihu, nebo mu ve vhodnou chvíli položit ruku na rameno. Výsledky jejich vstřícného a lehce provokativního chování plného příslibů jsou také pozitivnější než u mužů.
Ve druhém experimentu si měli mužští respondenti představit, že se jim snaží prodejce vnutit auto, o kterém nejsou zcela přesvědčeni, jestli ho vůbec chtějí. První skupině byla představen scénář, ve kterém prodejkyně potřásla kupujícímu rukou, usmála se a řekla: "Jsem velmi ráda, že vás poznávám." Ve druhém scénáři se prodejkyně usmála, svůdně se dotkla paže kupujícího a řekla: "Jste ještě více okouzlující, než jste se zdál v telefonu." V případě, že byla kupujícím žena, obdobné scénky sehráli prodejci - muži.
Ukázalo se, že flirtující a dvojsmyslní prodejci (ať už muži, nebo ženy) měli při prodeji mnohem lepší výsledky a téměř vždy se jim podařilo fiktivní auto prodat. Nicméně zatímco ženy flirtováním svůj profesionální kredit neztratily, flirtující muži byli častěji vnímáni jako neseriózní.
Nejčastější nevěra: Románek s kolegyní
Jak zvládnout emoce v práci?
4 nebezpečné ženy v jeho životě
Test: Jaká je vaše role v práci?
10 tipů, jak na hlučné kolegy