Menu
Úvod  ›   ›   › 

Jak dokonale zkazit pracovní pohovor

O to místo stojíte, máte pro něj výborné předpoklady, ale pak se stane něco, co vás definitivně vyřadí ze hry. Následující věci vaše pracovní interview dokonale "zazdí."

"V dnešní době, plné různých příruček a návodů, jak obstát při pracovním pohovoru, bych čekala, že už budou mít lidé základní etiketu pracovního pohovoru dávno zažitou, ale opak je pravdou," říká personalistka Martina Sedláčková. "Někdy se nestačím divit, co všechno z kandidátů na pracovní místa padá a jakého chování jsou na pohovorech schopni. Je samozřejmé, že například člověka, který přijde bez omluvy o půl hodiny později, nebo v rámci pohovoru pomlouvá svého bývalého zaměstnavatele, nikdy na přijetí nedoporučím."

Hledáte nové místo? Zeptali jsme se personalistů, jaké chování vám nikdy neodpustí a co je pro ně jasným signálem k tomu, aby vás rozhodně na nové místo nepřijímali:

1. Pozdní příchod

Zapamatujte si, že jediným důvodem, který vás opravňuje přijít na pracovní pohovor pozdě a bez omluvy, je přírodní katastrofa typu zemětřesení, nebo sopečný výbuch, při kterém přestanou fungovat všechny komunikační kanály. Vždy a za všech okolností si pro příjezd na příjimací pohovor nechte dostatečnou časovou rezervu, i kdybyste si měli poté blízké kavárně číst noviny. Divně bude působit výmluva na hustou dopravní situaci, která vás v pondělí ráno zaskočila na D1, či na dítě, které se nechtělo oblékat do školky. Předvídejte, očekávejte a opakujte si, že kdyby nikdy jindy, tak na pracovní pohovor skutečně musíte dorazit včas.

2. Nezvořilost

Možná se vaše dítě celou noc budilo a máte pocit, že jste spali sotva půl hodiny. Možná jste se včera pohádali s tchýní i partnerem. Možná se vám porouchala pračka a na novou momentálně nemáte. Nic z toho vás však neopravňuje k tomu, abyste si svou zlost vylévali na pracovním pohovoru. Nikdo na světě nechce mít za kolegu nezdvořilého protivu a hulvátství se neodpouští nikdy a nikde.

3. Negativismus

Buďte ujištěni, že na pohovoru zazní otázky ohledně toho, proč odcházíte ze své dosavadní práce a hledáte nové místo. Jakmile si začnete před personalistou stěžovat na to, že váš šéf byl nesnesitelný idiot, který nedokázal ocenit vaše kvality, okamžitě si vás v duchu odškrtne jako zcela nevhodného kandidáta. Snadno si totiž spočte, jak asi budete mluvit o jeho firmě, až byste se ji jednoho dne rozhodli opustit. Ať vám to zní sebevíc americky, buďte pozitivní a raději mluvte o nových výzvách, či touze po osobním rozvoji, které vás ke změně pracovní pozice motivovaly.

4. Zvednutí mobilního telefonu

Samozřejmě se vám může stát, že zapomenete před pohovorem vypnout svůj mobilní telefon, ale nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy se vám nesmí stát, že byste zvonící telefon zvedli. Podobným chováním dáváte najevo, že pro vás interview není nijak zvlášť důležité a navíc si ani nevážíte času personalisty, který je vede.

5. Lhaní

Možná si to ani neuvědomujete, když přikrášlujete náplně své pracovní pozice v dosavadním zaměstnání, nebo lžete o dosažených pracovních úspěších, ale pracovní "rybník" v Čechách není nijak obrovský a kamarádské vazby i kontakty fungují často v situacích, kdy byste to nejméně čekali. Takže se snadno může stát, že personalista, který s vámi vedl pohovor, chodí na pivo s kolegyní z vaší bývalé práce. Vaše lži vás tak mohou dostihnout v nejméně vhodný okamžik a přirazit vám dveře do dalších nadějných zaměstnání.

Ohodnoťte tento článek:
Hodnocení: 4/5 (1 hlas)
Přečtěte si také:
Proč jsou ženy lepší šéfové
Flirtujte v práci, povýší vás!
5 tipů, díky kterým najdete práci
6 vět, které v práci nikdy neříkejte
Věci, které v životopisu nikdy neuvádějte