Jak navrhnout elegantní vizitku?
Zatímco zaměstnanec větší firmy si obvykle musí vystačit s unifikovanou navštívenkou, ať už jde o ředitele nebo řadového pracovníka, podnikatelé a lidé na volné noze se v tomto ohledu mohou realizovat o dost více. Do svých vizitek si jednoduše mohou promítnout cokoliv je napadne. Ovšem, jak už to tak bývá, ne každý nápad je dobrý.
A tak se můžeme poměrně často setkat s vizitkami, které jsou jednoduše řečeno až moc. Hranice kýčovitosti je totiž velmi tenká. Obzvlášť, přijde-li na tak důležitý propagační nástroj, jakým bezesporu navštívenka je. A tak, pokud i vy právě řešíte vzhled nových vizitek, pojďte se s námi podívat na pár základních tipů, jak docílit jejich co nejelegantnějšího provedení.
Tip, který ocení každý zaneprázdněný člověk
Nepohrdnete-li dobrou radou, jednu pro vás máme. Nechte si vytisknout své vizitky online. Nejen, že tím ušetříte dost času a objednávku můžete zadat kdykoliv a odkudkoliv, ale zároveň si můžete být zcela jisti, že výsledek bude přesně odpovídat vaší představě. A to jednoduše proto, že jste to byli vy samotní, kdo detaily vizitky do systému zadal. Profesionální tiskárny navíc zobrazují aktuální cenu v průběhu zadávání objednávky, díky čemuž se nemusíte obávat, že přešvihnete stanovený budget.
Vzhled a obsah vizitky je klíčový pro váš úspěch
Elegantní vizitka by měla působit čistě, vkusně a profesionálně. Nesnažte se proto vašeho potenciálního zákazníka pobavit nějakými vtipnými hesly, obrázky či kresbami s tematikou oboru vašeho podnikání. Co se týče obsahu, držte se hesla, které říká, že v jednoduchosti je krása. Omezte se proto pouze na základní informace o vás či o společnosti, kterou daná vizitka prezentuje.
Chcete-li přidat něco navíc, co dá klientovi vědět, že jste skuteční srdcaři, můžete na navštívenku nechat vytisknout třeba vaše motto či v krátkosti popsat firemní filozofii. Co do barvy, v rámci tvorby vizitky, jež má působit elegantním dojmem, se držte klasických barev, jako je bílá, slonovinová či černá. Vizitka pro dámy pak může mít i zlatý nádech či jemné tóny starorůžové, lososové nebo mátové barvy. Zapomeňte na přehršel barev. Netvoříte vizitku pro principála cirkusu. Naopak se pokuste sladit celý vzhled takzvaně tón v tónu.
Výběr papíru
Dalším způsobem, jak prostřednictvím elegantní vizitky probudit v zákazníkovi či potencionálním obchodním partnerovi důvěru ve vaše služby, ale také chuť jich opětovně využít, je volba kvalitního papíru. Čím vyšší gramáž zvolený papír má, tím kvalitnější je. Mezi ty nejtvrdší druhy vizitkového papíru v tiskárnách obvykle patří matný křídový papír o gramáži 350 g/m2.
Vybírat si ale můžete z desítek druhů s různou tvrdostí, barvou či texturou vlákna. Povrchová úprava je taktéž velmi důležitá, protože vizitce ještě přidá na luxusním vzhledu. V tomto ohledu máte nejčastěji k dispozici soft touch folii, či matnou nebo lesklou folii. Povrch vizitky ale můžete opatřit i kombinací parciálního UV laku a folie. Možností, které při navrhování své elegantní vizitky máte, je jednoduše mnoho.